• Afgelastingen

• Regels omtrent afgelastingen

Bij een gedeeltelijke afgelasting van terreinen, hebben de teams die zijn ingedeeld in een poule en die na afloop van de reguliere competitie nog een extra reeks wedstrijden moeten afwerken, voorrang op de overige teams. Wedstrijden uit de categorie A moeten voorrang krijgen boven wedstrijden uit de categorie B, waarbij het standaardteam (mannen) en de vrouwenteams in de Eerste klassen en hoger altijd voorrang moeten hebben.

Voor wedstrijden uit de categorie A moet deze volgorde worden aangehouden:
    1. Schema 18
    2. Schema 16
    3. Schema 14
    4. Schema 8 (landelijk)
    5. Schema 12
    6. Overige schema’s (10, enzovoort)
    7. Bekerwedstrijden

Spijkenisse-teams in de A-categorie:
    - Spijkenisse 1
    - Spijkenisse O23-1
    - Spijkenisse 2
    - Spijkenisse JO19-1
    - Spijkenisse JO18-1
    - Spijkenisse JO17-1
    - Spijkenisse JO16-1
    - Spijkenisse JO15-1
    - Spijkenisse JO15-2
    - Spijkenisse JO14-1
    - Spijkenisse JO13-1
    - Spijkenisse JO13-2

Verder geldt:
    - Een bekerwedstrijd uit de categorie B moet doorgaan ten opzichte van een competitiewedstrijd uit de categorie A zonder periodetitels.
    - Voor wat de volgorde bij de overige teams betreft, kan in overleg tussen de bij de keuring aanwezige verenigingsvertegenwoordigers een beslissing worden genomen. Het aantal achterstallige wedstrijden van de betrokken teams, alsmede het te verwachten aantal bezoekers, zijn factoren die in dit overleg worden betrokken. Het is niet toegestaan op de wedstrijddag een wijziging in een vastgesteld aanvangsuur door te voeren.
    - Voor competitiewedstrijden in de Tweede en Derde divisie (Senioren Standaard) wordt de beslissing genomen door de KNVB aangewezen scheidsrechter. Indien twee verenigingen gebruik maken van hetzelfde hoofdveld, dan kan per situatie met beide clubs gesproken worden over de rang

• Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met onze wedstrijdsecretaris Sven Tilleman. (organisatie@vvspijkenisse.nl)