• Vanwege de wedstrijd Nederland - Verenigde Staten in het kader van het WK in Qatar begint de competitiewedstrijd tussen Spijkenisse en Nieuwenhoorn om 13:30 uur.

Een wedstrijd die de gemoederen al weken bezig houd. Nieuwenhoorn promoveerde het afgelopen seizoen via de nacompetitie naar de Vierde Divisie en doet het uitstekend. De promovendus staat na dertien wedstrijden met zeventien punten op de tiende plaats op de ranglijst: drie punten meer dan Spijkenisse dat een plaats lager staat. Nieuwenhoorn trad in het verleden vrijwillig terug van het zondagvoetbal en knokte zich op zaterdag terug van de vierde klasse naar de Vierde Divisie.

Afgelopen zaterdag won Nieuwenhoorn met 3-1 van ‘s-Gravenzande door twee doelpunten van Melvin Winterberg en eentje van Jeroen van der Wal. Trainer is Oscar Biesheuvel. De in 1963 in Schiedam geboren oefenmeester speelde zelf actief bij Hermes DVD en Excelsior’20 en stond als trainer aan het roer bij Excelsior’20, Alexandria’66, CVV Zwervers, Zwaluwen en SV DSO. Biesheuvel maakte van Nieuwenhoorn een soepel functionerend geheel en blijkt de juiste man op de juiste plek te zijn.

Transfers
    In het afgelopen seizoen versterkte Nieuwenhoorn zich nog met de komst van Anes Beslija (Coal), Qjell Krolis (Poortugaal), Jeroen van der Wal (Barendrecht) en Kaj Renearin (Barendrecht O23).
    Rijkhalzend wordt uitgekeken naar de wedstrijd om het kampioenschap van Voorne en Putten.

"Ach, het is gewoon een competitiewedstrijd” laat Morris de Hoog, nu al de revelatie van het seizoen bij Spijkenisse. "Ik word er niet warm of koud van. Gewoon een wedstrijd tegen een club uit de buurt.” "Ik sluit me volledig bij zijn woorden aan,” liet Dwaite Duurham weten. Even later speelden de twee mee bij Spijkenisse dat een hoopvolle generale repetitie afleverde tegen XerxesDZB.

U mag natuurlijk niets missen van dit duel en de feestelijke nasleep. Laat u niet onbetuigd en moedig onze jongens luidkeels aan. Wij hopen bovenal op een sportieve strijd. Tot zaterdag lang de lijn op het sportpark Jaap Riedijk.

Zaterdag 3 december: Nederland - VS op groot scherm en muziek van W&G